قيمت آهن در آستانه انتخابات
نوشته شده توسط : آهن پرایس

 

روز گذشته شاهد اوج‌گیری مجددا نرخ دلار تا کانال 57 هزار تومان بودیم و این درحالی است که

علاوه‌بر سایر بازارهای مالی و کالایی، قیمت آهن آلات نیز در برخی حوزه‌ها رو به افزایش بود...

آهن پرایس: گزارش‌ها حاکی است قیمت روز آهن آلات روز یکشنبه همسو با سیر صعودی دلار در غالب مبادی فروش به ویژه در قیمت میلگرد، تیرآهن و ورق سیاه افزایش یافتند و در برخی حوزه‌ها هم ثبات قیمت مشاهده شد.

قیمت دلار که در دو هفته گذشته در کانال 55 هزار تومانی ثابت مانده بود چند روزی است مجددا سیر صعودی داشته و دیروز وارد کانال 57 هزار تومان شد و در بازار آزاد تا 57.500 تومان هم بالا رفت اما در پایان روز با توقف در کانال 57 هزار تومان هر دلار 57 هزار و 50 تومان مبادله شد.

با توجه به شرایط فعلی احتمال دارد قیمت دلار کانال 58 هزار تومانی را مجددا لمس کند و تا پیش از انتخابات تا کانال 56 هزار تومان اصلاح شود اما مشخص نیست نرخ نهایی دلار در پایان سال 1402 در چه کانالی بسته خواهد شد. به عقیده برخی عدد کلوز دلار امسال حدود 59 هزار تومان است.

نبض بازار آهن

روز گذشته قیمت میلگرد با افزایش 50 تا 500 تومانی در برخی کارخانه‌ها همراه بود و ثبات قیمت در برخی مبادی فروش هم مشاهده شد. کف قیمت میلگرد در بازار داخلی حدود 23.800 تومان گزارش شد و سقف این محصول بالای 25 هزار تومان هم گزارش شد. قیمت میلگرد ابرکوه در سایزهای استاندارد 23.900 تومان اعلام شد، قیمت میلگرد امیرکبیر هم 24.600 تومان اعلام شد و قیمت میلگرد نیشابور هم با افزایش 200 تومانی همراه بود و حدود 24.210 تومان اعلام شد.

قیمت تیرآهن با افزایش قیمت 50 تا 150 هزار تومانی در اکثر کارخانه‌ها عرضه شد ولی قیمت تیرآهن ماهان ثبات داشت.

قیمت ورق سیاه در اکثر کارخانه‌ها ثبات داشت اما افزایش 300 تا 1000 تومانی قیمت ورق سیاه فولاد مبارکه در برخی ضخامت‌ها هم مشاهده شد. قیمت ورق گالوانیزه، قیمت ورق روغنی و ورق رنگی با افزایش قیمت 500 تومانی در اکثر کارخانه‌ها عرضه شد.

قیمت پروفیل ساختمانی، قیمت پروفیل مبلی، قیمت پروفیل آلومینیوم و سایر پروفیل‌ها در عمده کارخانه با ثبات نسبی همراه بودند اما افزایش 100 تومانی در قیمت پروفیل نیکان هم مشاهده شد؛ همچنین قیمت لوله صنعتی، قیمت لوله داربستی و قیمت لوله مبلی در کلیه مبادی فروش ثابت اعلام شد.

قیمت روز نبشی و قیمت ناودانی ایرانی هم در اکثر کارخانه‌ها تغییر چندانی نداشتند و تنها در برخی کارخانه‌ها افزایش قیمت 400 تا 500 تومانی مشاهده شد.

همانطور که مشاهده می‌شود با وجود ثبات قیمت در برخی مقاطع، نوسانات و افزایش قیمت روز میلگرد، تیرآهن و برخی ضخامت‌های ورق سیاه مشاهده می‌شود این اوصاف پیش‌بینی دقیق روند بازار با توجه به نوسانات ارز و سایر عوامل اقتصادی دشوار است، اما احتمال ادامه روند افزایشی قیمت‌ها در برخی مقاطع وجود دارد.

گزارش‌ها از بورس کالا حاکی است که امروز حدود 203 هزار و 865 تن شمش بلوم عرضه می‌شود که قیمت پایه تعیین شده برای آن 19.883 تومان در نظر گرفته شده است. علاوه‌بر این 80 هزار تن تختال C و حدود 2 هزار تن نیز ورق سرد عرضه می‌شود.

در ادامه می‌توانید این خبر را نیز مطالعه کنید:فرصت طلایی برای خرید آهن، قبل از گرانی!

برآوردها حاکی است که قیمت شمش بازار و نرخ پایه عرضه در بورس کالا فاصله 700 تومانی دارد. با این اوصاف به نظر می‌رسد عرضه‌های اعتباری شمش امروز با استقبال چشمگیری همراه باشد و این درحالی است که تنها 38 درصد از شمش عرضه هفته گذشته معامله شد.





:: برچسب‌ها: قیمت روز آهن آلات , قیمت میلگرد نیشابور , قیمت روز میلگرد , قیمت لوله داربستی , قیمت ورق سیاه , قیمت پروفیل ساختمانی ,
:: بازدید از این مطلب : 68
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 1 اسفند 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: